Dilmah, herbata wyjątkowa

Marce Dilmah przypisuje się tchnienie nowego życia w herbatę, postrzeganą do niedawna jako kategoria podupadająca, „tańsza niż woda”.

Merrill J. Fernando jest jednym z najznakomitszych znawców herbaty, z ponad 50-letnim doświadczeniem w branży. Stworzona przez niego marka (której nazwa powstała poprzez połączenie imion synów p. Fernando, Dilhana i Malika) dostępna jest dziś w około 90 krajach i powszechnie uznaje się ją za najlepszą markę cejlońską. Dilmah słynie w całym świecie ze świeżych herbat najwyższej jakości - firma przestrzega tradycyjnych metod zbioru (do produkcji używa tylko zrywanych ręcznie dwóch listków i pączka) oraz podstawowych, ale rzadko stosowanych zasad, bez których nie ma mowy o herbacie wysokiej jakości: Dilmah pakowana jest hermetycznie na Sri Lance, czyli na miejscu uprawy, zaledwie kilkanaście dni po zbiorach.

Cały proces produkcji herbat Dilmah pozostaje pod czujnym okiem Merrilla J. Fernando i jego rodziny - od szkółki, poprzez uprawę i zbiory, po przetwarzanie i pakowanie – co jest unikalnym modelem w branży. Dilmah jest pierwszą firmą, która wprowadziła całkowicie zintegrowany system produkcji na tę skalę. W jej posiadaniu znajduje się kilka najlepszych plantacji na Sri Lance i nowoczesny zakład pakowania herbaty.

Jak wspomniano, Dilmah produkowana jest w sposób tradycyjny - w odróżnieniu od powszechnie stosowanej, nowoczesnej metody CTC - co gwarantuje zachowanie oryginalnego charakteru i smaku czystej herbaty cejlońskiej.

Marce Dilmah przypisuje się tchnienie nowego życia w herbatę, postrzeganą do niedawna jako kategoria podupadająca, „tańsza niż woda”. Merrillowi J. Fernando i jego współpracownikom udało się na nowo zachęcić do niej konsumentów. Co ważne, „sukces Dilmah w sprzedaży najważniejszej uprawy Sri Lanki pokazuje, że każdy rozwijający się kraj może sprzedać swe uprawy, zachowując zyski z dodanej wartości, które zwykle płyną do wielonarodowych korporacji” – podkreśla pan Fernando.

Herbata jest dziś towarem. Konsumenci zmuszani są do płacenia za markowe nazwy, a nie za jakość. Kupują herbatę najintensywniej reklamowaną, a nie herbatę wysokiej jakości, nie herbatę indyjską czy cejlońską. W rezultacie jakość pozostaje dla nich nostalgicznym wspomnieniem. Zdaniem Merrilla J. Fernando producenci tacy jak Indie i Sri Lanka powinni połączyć wysiłki i przywrócić jakość na tym rynku. Mała firma Dilmah pokazała, że można tego dokonać i że jest to droga do sukcesu. „Pakowane w kraju zbiorów światowe marki z wartością dodaną, oferujące konsumentom czysty i wyjątkowy smak herbaty z Indii czy Cejlonu będą mile widziane wszędzie. Dzięki temu przekonaniu Dilmah, mała firma herbaciana trzeciego świata, zdobyła pozycję trzeciej największej marki herbacianej na świecie” – mówi Merrill J. Fernando.

Dilmah oferuje szeroką i nowatorską gamę herbat cejlońskich najwyższej jakości - w jej asortymencie znajdują się herbaty liściaste i ekspresowe, czarne i aromatyzowane oraz zestawy upominkowe. Jest najpopularniejszą marką w prestiżowych hotelach (m.in Four Seasons, Regent i Hyatt) oraz eleganckich restauracjach na całym świecie. Podaje się ją pasażerom 15 linii lotniczych, w tym Sri Lankan Airlines, Polskich Linii Lotniczych LOT, Singapore Airlines, Qantas, Air New Zealand i liniach lotniczych Emiratów Arabskich.

Jakość zajmuje tak szczególne miejsce w wizji firmy, że Merrill J. Fernando daje jej osobistą gwarancję. Na każdej paczce Dilmah znajduje się jego list do konsumentów, odzwierciedlający pasję, z jaką tworzono najlepszą herbatę świata oraz szacunek dla nawyków herbacianych w każdym kraju.

***

Przygoda Merrilla J.Fernando z herbatą rozpoczęła się pod koniec lat czterdziestych XX-tego wieku, gdy był on jeszcze bardzo młodym człowiekiem. Pan Fernando należał do pierwszej grupy Lankijczyków, która udała się do na szkolenie do Londynu - do ówczesnej Mekki świata herbaty, Mincing Lane. To tam dostrzegł mechanizmy handlu z koloniami i zaczął marzyć o zmianie stanu rzeczy. Co go tak poruszyło? Otóż zauważył, że międzynarodowe koncerny skupują tanie herbaty z całego świata, mieszają je uszlachetniając (nie zawsze!) niewielką ilością herbaty wysokogatunkowych i sprzedają te mieszanki jako czyste herbaty cejlońskie po znacznie zawyżonych cenach, oszukując w ten sposób zarówno konsumentów, jak i kraje uprawiające herbatę. Konsumenci byli pozbawiani walorów czystych i świeżych herbat wysokiej jakości, plantatorzy zaś nie otrzymywali odpowiedniej ceny za swoje zbiory. Coraz bardziej zagrożona była również renoma herbat cejlońskich.

Merrill J.Fernando postanowił wówczas, że przerwie ten zaklęty krąg i stanie w obronie herbaty cejlońskiej - wrócił do Sri Lanki marząc o własnej marce czystych herbat cejlońskich najwyższej jakości. Marzenie to spełniło się ... trzydzieści lat później, gdy w 1988 roku stworzył słynną dziś markę Dilmah - pierwszą w historii międzynarodową markę pochodzącą z kraju uprawiającego herbatę. Dilmah weszła najpierw na rynek Australii, a jej natychmiastowy sukces otworzył drzwi do wejścia na rynek Nowej Zelandii. Trzecim rynkiem, na który trafiła Dilmah była Polska. Od tego czasu Dilmah zdobyła popularność w ponad 90 krajach - a osiągnęła to koncentrując się nie na kampaniach reklamowych lecz na zapewnianiu najwyższej jakości i najszerszego asortymentu czystych herbat cejlońskich. Chociaż w świecie herbaty jest to marka stosunkowo młoda, podbiła już serca milionów konsumentów na całym świecie, skutecznie konkurując z markami budowanymi przez ponad 100 lat.

Co decyduje o wyjątkowości marki Dilmah?

1. Dilmah to wyłącznie świeże herbaty najwyższej jakości:

- wszystkie herbaty Dilmah zrywane są ręcznie, co jest warunkiem odpowiedniej selekcji listków (zrywane są tylko dwa listki i pączek, w których koncentruje się aromat);
- w odróżnieniu od herbat CTC, Dilmah produkowana jest w sposób tradycyjny, co gwarantuje zachowanie zachowanie oryginalnego smaku, charakteru i aromatu czystych herbat cejlońskich;
- Dilmah pakowana jest hermetycznie na miejscu upraw zaledwie kilka dni po zbiorach, co oznacza że konsumenci kupują herbatę posiadającą pełnię swych walorów (herbata jest rośliną higroskopijną: łatwo wchłania wilgoć i obce aromaty, szybko też wietrzeje - tylko opakowanie hermetyczne pozwala tego uniknąć);
- twórca marki wraz ze swymi synami osobiście nadzoruje każdy etap produkcji, między innymi degustując ponad 5 tysięcy próbek herbaty tygodniowo, tak aby być pewnym, że do opakowań Dilmah trafia tylko to co najlepsze;
- certyfikaty ISO 9002 i HACCP (pierwsza firma na Sri Lance we wszystkich branżach, która uzyskała to upragnione świadectwo bezpiecznej żywności) potwierdzają zorientowanie firmy na najwyższą jakość.

2. Dilmah to w pełni zintegrowana firma herbaciana:

- firma jest właścicielem kilku najlepszych plantacji herbaty na Sri Lance, zatrudniając ok. 35.000 osób na plantacjach oraz ponad 1.500 pracowników zajmujących się produkcją i handlem;
- cały proces produkcji odbywa się w ramach jednej firmy, która nadzoruje również dystrybucję i marketing swych produktów - dzięki czemu może gwarantować niezmiennie wysoką jakość;
- świeża herbata pakowana jest u źródła i dociera do sklepów na całym świecie w ciągu kilkudziesięciu dni, bez opóźnień powstających w magazynach hurtowych pośredników;

3. Dilmah to nowe oblicze herbaty:

- Dilmah uczy historii i tradycji herbaty, zachęca do odkrycia na nowo pięknej sztuki jej przyrządania i degustacji;
- ożywia w ten sposób branżę uznawaną dotychczas za nudną i podupadającą.
Powrót na górę strony
Strona Dilmah.pl korzysta z cookies. Zobacz szczegóły. ×