Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp/sess_18c19bbe8bab735481452cb54e692302, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in /manager/includes/config.inc.php on line 88
Dilmah, herbata prosto z plantacji
[[FotoArtNew? &fotka=`/assets/images/MJF/MJF-2002-GradingTea.jpg` &alt=`` &title=`Dilmah, herbata prosto z plantacji` &w=`624` &f=`png` &zast=`5

Dilmah, herbata prosto z plantacji

„Herbata to całe moje życie. Od 60 lat poświęcam jej każdą chwilę – uczę się jej nowych smaków, dbam o najlepsze dla niej warunki uprawy, zbiorów i przetwarzania, troszczę się o odpowiednie dla świeżych listków opakowania... Mój osobisty stosunek do tego, czym się zajmuję, widoczny jest w nazwie marki – Dilmah została utworzona od imion moich dwóch synów, Dilhana i Malika. To świetni znawcy herbaty – dziś razem prowadzimy naszą rodzinną firmę.” (Merrill J. Fernando) 

Trud pioniera

Początki rodzinnego przedsięwzięcia Merrilla J. Fernando sięgają roku 1950, kiedy to w wieku zaledwie osiemnastu lat przeszedł w Londynie szkolenie kiperskie. Tam szybko zrozumiał, że handel herbatą odbywa się według niesprawiedliwych zasad – jest transportowana luzem tysiące kilometrów, mieszana najczęściej z gorszymi, tańszymi uprawami, sprzedawana przez pośredników z kilkusetprocentową marżą, a jego ojczyzna, Cejlon, pada ofiarą oszustw i manipulacji. Postanowił, że pewnego dnia stworzy własną markę, pod której szyldem będzie sprzedawał herbatę paczkowaną w miejscu zbiorów, na Cejlonie. Jego pierwsza firma, Merrill J. Fernando & Co. sprzedająca herbatę luzem, szybko odniosła sukces – to właśnie dzięki niej już w 1956 roku dotarł do Polski pierwszy bezpośredni transport cejlońskiej herbaty, a w latach 60. i 70. dostarczała ona herbatę największym koncernom i najbardziej znanym markom na świecie.

Plany i marzenia

Marzenia o własnej marce przez długi czas nie mogły zostać zrealizowane. Panowało przekonanie, że byłe kolonie nie mają doświadczenia w paczkowaniu herbaty, że stać je jedynie na dostarczanie “taniego surowca”. Merrill J. Fernando był jednak zdania, że herbata pochodząca z Cejlonu powinna stanowić godziwe źródło utrzymania dla mieszkańców Wyspy, a zyski z jej sprzedaży zasilać jej rzeczywistych producentów – ludzi poświęcających herbacie całe swoje życie. Również konsumentom należał się lepszy, niż oferowany przez pośredników produkt – herbata transportowana luzem, zmieszana z herbatami z innych krajów i paczkowana po wielu miesiącach traciła wiele ze swoich smakowych i zdrowotnych walorów. 

Sukces

Pod koniec lat 80. Merrill J. Fernando sprowadził na Cejlon swoją pierwszą maszynę paczkującą i stworzył markę Dilmah. Pierwsza partia sprzedanej herbaty Dilmah była czymś więcej, niż tylko jego osobistym sukcesem – po raz pierwszy złamany został postkolonialny monopol na handel paczkowaną herbatą. Dziś, po dwudziestu latach, Dilmah obecna jest w ponad dziewięćdziesięciu krajach świata, w niektórych będąc liderem rynku.

Przedsiębiorczość

W skład MJF Group wchodzą najlepsze plantacje, jedna z najnowocześniejszych na świecie fabryk paczkujących, laboratoria kontrolujące jakość produkcji oraz prowadzące działalność badawczą, kiperzy, firma brokerska, drukarnia opakowań oraz fabryka opakowań drewnianych i szereg innych. Merrill J. Fernando zintegrował cykl produkcji herbaty, dzięki czemu do hermetycznych opakowań trafiają listki zerwane z krzewu kilka, najwyżej kilkanaście dni wcześniej – ich najwyższa jakość kontrolowana jest zgodnie z wymogami ISO i HACCP. Rozwój MJF Group oraz fakt, że należy dziś do największych marek herbaty na świecie, nie zmienił dawnej pasji kiperskiej założyciela firmy – do dziś sam tworzy kompozycje herbat smakowych i gatunkowych, jego herbata nadal zbierana jest ręcznie, a firma wciąż stanowi własność rodzinną.

Wrażliwość

W 2005 roku Dilmah została uhonorowana przez The Medinge Group tytułem Marka z sumieniem, a w 2007 roku otrzymała Best Corporate Citizen Awards przyznawaną przez Cejlońską Izbę Handlową oraz World Conservation Union (IUCN). Doceniono m.in. dbałość o pracowników, działalność fundacji charytatywnej MJF Charitable Foundation, pomagającej ponad 10 000 potrzebującym Lankijczykom, na przykład ofiarom pamiętnego tsunami, wyróżniono systematyczny udział Dilmah w podnoszeniu poziomu i dostępności opieki zdrowotnej oraz wspieranie małej przedsiębiorczości na Sri Lance, a także działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

 

[[FotoArtNew? &fotka=`` &alt=`` &title=`Dilmah, herbata prosto z plantacji` &w=`624` &f=`png` &zc=`1`&zast=`5 [[FotoArtNew? &fotka=`` &alt=`` &title=`Dilmah, herbata prosto z plantacji` &w=`624` &f=`png` &zc=`1`&zast=`5 [[FotoArtNew? &fotka=`` &alt=`` &title=`Dilmah, herbata prosto z plantacji` &w=`624`` &f=`png` &zc=`1`&zast=`5 [[FotoArtNew? &fotka=`` &alt=`` &title=`Dilmah, herbata prosto z plantacji` &w=`624` &f=`png` &zc=`1`&zast=`5 [[FotoArtNew? &fotka=`` &alt=`` &title=`Dilmah, herbata prosto z plantacji` &w=`624` &f=`png` &zc=`1`&zast=`5 [[FotoArtNew? &fotka=`` &alt=`` &title=`Dilmah, herbata prosto z plantacji` &w=`624` &f=`png` &zc=`1`&zast=`5 [[FotoArtNew? &fotka=`` &alt=`` &title=`Dilmah, herbata prosto z plantacji` &w=`624` &f=`png` &zc=`1`&zast=`5 [[FotoArtNew? &fotka=`` &alt=`` &title=`Dilmah, herbata prosto z plantacji` &w=`624` &f=`png` &zc=`1`&zast=`5 [[FotoArtNew? &fotka=`` &alt=`` &title=`Dilmah, herbata prosto z plantacji` &w=`624` &f=`png` &zc=`1`&zast=`5
Powrót na górę strony
Strona Dilmah.pl korzysta z cookies. Zobacz szczegóły. ×
Error